Hero fotka

eKnihovník - Digitální služby státu

Kurz eKnihovník je zaměřený na vzdělávání knihovníků v oblasti digitalizace státní správy a využívání eGovernment služeb. Během výuky se účastníci seznámí s teoretickými základy i praktickými dovednostmi nezbytnými pro efektivní využívání digitálních nástrojů, jako je identita občana, portál občana nebo datové schránky.

Cílem kurzu je, aby účastníci oblast eGovernmentu ovládli natolik, že budou schopni v případě potřeby nasměrovat, poradit či motivovat k bezpečnému používání služeb státní správy také uživatele knihoven. Kurz je zakončen testem a účastník získá potvrzení o absolvování kurzu.

Program je sestaven na základě průzkumu potřeb knihovníků v České republice a byl úspěšně pilotován v Městské knihovně v Praze (lektor Mgr. Ondřej Hlavín). Díky podpoře MPSV z Národního plánu obnovy je nyní možné kurz eKnihovníka absolvovat bezplatně.

Obsah kurzu

Celý kurz eKnihovník - Digitální služby státu je rozdělený do tří dnů. První dva dny probíhají prezenčně a obsahem jsou vzdělavací semináře a praktická cvičení. Třetí den probíhá online. Kurz je zakončen testem a získáním certifikátu o absolvování.

Harmonogram kurzu eKnihovník (pdf)

1. den prezenční výuky

Při absolvování prvního dne účastník:

  • získává přehled o nástrojích digitalizace ČR, dokáže rozlišit digitální identity, zná postupy pro jejich založení
  • dokáže bezpečně přistupovat k přidruženým službám a vyhodnotit, které požadavky lze řešit elektronicky
  • bude schopen vyhodnotit rizika spojená s digitálními identitami a jak se jim vyhnout
  • umí používat portál občana a datovou schránku, včetně propojení těchto služeb, dokáže datovou schránku vhodně nastavit (ukládání zpráv, notifikace, heslo)
  • zná testovací portál datových schránek, dokáže prakticky řešit základní požadavky
2. den prezenční výuky

Při absolvování druhého dne účastník:

  • je připraven na specifické požadavky uživatelů ohledně nástrojů digitalizace
  • dokáže další uživatele zorientovat v problematice, vyhodnotit vhodná doporučení, didakticky a metodicky vést semináře nebo poradny zaměřené na nástroje a služby digitalizace
  • absolvuje praktické nácviky situací, pro které lze nástroje digitalizace využít, je seznámen s nejčastějšími dotazy a obavami uživatelů, dokáže poradit individuálně, nad rámec skupinových seminářů
  • získá praktické zkušenosti s používáním mobilních aplikací digitalizovaných služeb a portálů
  • umí předejít složitým situacím při předávání informací v oblasti digitálních dovedností, vnímá skupinovou dynamiku, dokáže další uživatele motivovat
3. den online výuky

Při absolvování třetího dne účastník:

  • je připraven na specifické požadavky uživatelů ohledně nástrojů digitalizace
  • dokáže uživatele zorientovat v problematice, vyhodnotit vhodná doporučení a didakticky i metodicky vést semináře nebo poradny zaměřené na nástroje a služby digitalizace
  • absolvuje praktické nácviky situací, ve kterých lze využít nástroje digitalizace; je seznámen s nejčastějšími dotazy a obavami uživatelů a dokáže poradit individuálně nad rámec skupinových seminářů
  • získá praktické zkušenosti s používáním mobilních aplikací digitalizovaných služeb a portálů
  • umí předejít složitým situacím při předávání informací v oblasti digitálních dovedností, vnímá skupinovou dynamiku a dokáže další uživatele motivovat
Individuální konzultace:
  • během celého kurzu je možné využívat individuální konzultace s lektory
  • konzultace probíhají online

Jak se přihlásit

🎓 Jsem jednotlivec

V případě, že chcete kurz absolvovat jako jednotlivec, je možné absolvovat ho přes projekt Jsem v kurzu od Úřadu práce. Díky podpoře Úřadu práce uhradíte pouze 18% ceny kurzu (1 800 Kč), zbývajících 82% z ceny kurzu za vás uhradí Úřad práce.

Pro získání podpory stačí, pokud jste fyzická osoba s trvalým pobytem v ČR a poslední 3 roky jste nečerpali příspěvky na kurzy od Úřadu práce ve výši 50 000 Kč. V rámci kurzu je nutné splnit docházku 80%.

Tento kurz se koná na naší pobočce v Praze.

Návod - přihlášení Jsem v kurzu (pdf)

🎓 Jsme instituce

Pro knihovny a instuce je snazší kurz absolvovat přímo na míru ve vašem prostoru. Žádat o podporu přes program Digi pro firmy. V rámci jedné žádosti máte možnost proškolit až 15 zaměstnanců (na HPP či DPČ).

K žádosti budete potřeba digitální identitu (postačí i internetové bankovnictví), doklad o čísle účtu, informace o kurzu eKnihovník a jmenný seznam účastníků. Po skončení kurzu poté dokládáte prezenční listinu, fakturu za kurz eKnihovník, doklad o úhradě a potvrzení o bezdlužnosti.

S administrací žádosti vám rádi pomůžeme.

Návod - administrace žádosti (pdf)

David Drvota

Více informací a objednávky:

David Drvota

Koordinátor akademie SEFTE

720 030 607

david.drvota@elpida.cz